اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| حل معضل بیکاری و معیشتی مردان بیکار و زنان سرپرست خانوار/ پرداخت حقوق پاسخگو نیست

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: پیشنهادی که می‌توان برای حل معضل بیکاری و معیشتی مردان بیکار و زنان سرپرست خانوار داد، این است که منابع را به سمت ایجاد اشتغال برده و این افراد را شاغل کرده تا معیشت و اقتصاد خود را بهبود ببخشند.

فارس من|  حل معضل بیکاری و معیشتی مردان بیکار و زنان سرپرست خانوار/ پرداخت حقوق پاسخگو نیست

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز| مطلبی با عنوان" پرداخت حقوق به متاهلین بیکار و زنان سرپرست خانوار"  در سامانه فارس من ثبت شده که در آن بیان شده است:

«دولت با وضعیت فعلی باید به وضعیت افراد متاهل بیکار و زنان سرپرست خانوار رسیدگی کند، خواستار این هستیم که مجلس قانونی را تصویب کند که به پنج میلیون افراد بیکار متأهل و زنان سرپرست خانوار ماهیانه یک‌میلیون مقرری بدهد. با توجه به وضعیت فعلی اگر دولت این پنج میلیون را دقیق شناسایی کند، حدود پنج هزار میلیارد ماهانه نیاز دارد که این افراد را تحت پوشش قرار داده و اگر این اتفاق بیفتد، حداقل معیشت این قشر تأمین خواهد شد و نگرانی خوراک را دیگر ندارند، هرچند که خانواده‌های کم برخوردار حداکثر استفاده را از این مبلغ خواهند کرد، لذا دلیلی ندارد دولت به همه مردم یارانه بدهد و با استفاده از پایه‌های مالیاتی جدید مانند مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر ثروت و مالیات بر دلالی خودرو و مسکن و طلا و ارز یا بازار سرمایه یا فروش مازاد بنزین تولیدی یا فروش سهام دولت در غالب صندوق‌های ETF می‌تواند مبلغ حقوق به متأهلین بیکار و زنان سرپرست خانوار را تأمین کند. »

 این اتفاق پاسخگوی مردم نخواهد بود

با پرداخت ماهیانه مبلغی به مردان متأهل بیکار و زنان سرپرست خانوار ممکن است در یک ماه اعتبار موردنظر تأمین نشده؛ درحالی‌که یک انتظاری در ذهن مردم به وجود آمده است

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس پیرامون پرداخت حقوق به متاهلین بیکار و زنان سرپرست خانوار گفت: با پرداخت ماهیانه مبلغی به مردان متأهل بیکار و زنان سرپرست خانوار ممکن است در یک ماه اعتبار موردنظر تأمین نشده؛ درحالی‌که یک انتظاری در ذهن مردم به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه اگر پولی داشته باشیم، بهتر است در اختیار نهادهای حمایتی قرار دهیم، تصریح کرد: برحسب تخصص، تجربه و سال‌ها کارها در رده‌های مختلف عرض می‌کنم که این اتفاق پاسخگوی مردم نخواهد بود و بهتر است که به ایجاد اشتغال روی بیاوریم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: فردی که به شغل آزاد مشغول است نیز می‌تواند ادعای بیکار بودن کرده و تقاضای دریافت مبلغی به‌صورت ماهیانه را داشته باشد.

قادری ادامه داد: اگر معضل کمبود اشتغال را حل کنیم، به‌طور خودکار بسیاری از مسائل و مشکلات دیگر حل خواهند شد.

اگر مبلغی به برخی از مردم پرداخت شود، سرنوشتی همانند یارانه خواهد داشت که دیگر امکان قطع آن حتی برای دهک‌های بالا به‌راحتی میسر نخواهد بود و خود به مشکلی دیگر برای کشور تبدیل خواهد شد

رئیس مجمع نمایندگان شیراز و مجلس با مقایسه پرداخت مبلغی به مردان متاهل بیکار و زنان سرپرست خانوار با یارانه‌ها اظهار داشت: اگر مبلغی به برخی از مردم پرداخت شود، سرنوشتی همانند یارانه خواهد داشت که دیگر امکان قطع آن حتی برای دهک‌های بالا به‌راحتی میسر نخواهد بود و خود به مشکلی دیگر برای کشور تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشنهادی که می‌توان برای حل معضل بیکاری و معیشتی مردان بیکار و زنان سرپرست خانوار داد، این است که منابعی را که داریم به سمت ایجاد اشتغال برده و این افراد را شاغل کرده تا بدین طریق معیشت و اقتصاد خود را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/ م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول